» Archív závodů
Kopecký - CUP 22.9. očima Radka Vody

 

Máme za sebou poslední závod Kopecký-Cupu, na dráze v Blansku myslím že tento finální závod byl opravdu zajímavý a je o co se podělit. Ráno je na silnici silná mlha a po příjezdu na dráhu je opravdu sychravo. Bohužel se dovídám že kvůli odstávce nejde elektřina a nepůjde až do 7 do večera, co teď? Bude se závodit nebo ne? Já se samozřejmě těším že ano. Pořadatel asi za 20 minut po mém příjezdu zajišťuje 2 agregáty a je tedy jasné že závodit se bude. Za takovouhle rychlost aby se nemuselo čekat a vůbec sehnat nějaký agregát nebo řešení za to si zaslouží podle mého pořadatel velkou pochvalu. A my se můžeme vrhnout na závodění. Paní Magdová nám mezitím ještě rozdělala oheň na zahřátí popřípadě na ohřítí nějaké té klobásky ale po spuštění agregátu mohl bufet normálně fungovat a po celý den byl moc dobrým. Rozprava byla tentokrát vynechána abychom se nezdržovali a hned se začalo kvalifikacemi na  10 minut kromě Modified které jeli klasicky na 5 minut.  Po kvalifikacích se už chystá zaváděcí vůz u kterého se budou střídat Jarda Kopecký ml. a Radek Flek. Na poslední rundu kvalifikací se ujímám pilotovaní já protože poslední kvalifikaci nejedu. Na závodě panuje kamarádská atmosféra a tak to má být. Zakončení kolem 17 hodiny a můžeme jít na vyhlášení výsledků dnešního závodu a bude vyhlášení  i celkového seriálu. Nakonec myslím každého potěšila bohatá tombola a nikdo neodešel s prázdnou ale s pěkným dárkem.

Radek Voda

Foto Radek Voda            Report Masters

 

Celkové pořadí po odjetí celého seriálu.

 

BMW CUP       HOBBY     FORMULE 1       YOKOMO GT     OPEN

KOPECKÝ - CUP 31.8.2013 v Blansku

Kopecký CUP 31. 8. 2013 – tak trochu jiný závod

Na poslední prázdninovou sobotu byl naplánován předposlední závod seriálu Kopecký-CUP. Ten se pořádá na různých moravských RC drahách a dnes bylo na programu Blansko.

Do tohoto, RC sportu zaslíbeného, města se sjela necelá čtyřicítka závodníků, aby se mohli svézt v jedné z pěti vypsaných kategorií. Těmi byly BMW Stock, Hobby, Open, Yokomo GT a Formule, které se jely v rámci poháru RCEJ.

O pohodově laděném závodu svědčil už příjezd většiny závodníků. Ještě o půl osmé jsme v depu mohli vidět možná čtvrtinu z celkového počtu přihlášených. Rozprava však začala, jak je obecným zvykem, v devět hodin. U tohoto tradičního předzávodního „rituálu“ se ještě chvíli zdržím. Na závodech Kopecký CUP jsou hlavním lákadlem maketové karoserie v jednotlivých kategoriích. V oblibě je hlavně BMW Stock, kde se, jak už asi tušíte, prohání zmenšené BMW M3. Rozprava byla první příležitostí, kde jsme se mohli pokochat více modely pohromadě, a musím říci, že ten pohled stál za to!

Po rozpravě už se mohlo začít závodit, a to ve stejném pořadí, jako jsou napsány kategorie výše.

BMW Stock: 13 závodníků v této kategorii slibovalo řádné jezdecké souboje nejen o příčky nejvyšší. Nezřídka jsme tak slyšeli zvuk charakteristický pro střet dvou či více závodních speciálů hned po startu za Safety carem. To je vlastně další specialita tohoto seriálu. A jak to nakonec dopadlo? Vítězem se stal domácí Pavel Magda po krásném boji s Radkem Vodou. Třetí pozici obsadil Zbyněk Koupý. Čtvrtou pozici si vyjel Miloš Pokorný a na pátou příčku se probojoval Aleš Bidovský ml.

Hobby: V této pomalejší kategorii se na start postavilo osm pilotů, u nichž nejúspěšnějším byl Míra Matějus ml., když dokázal zvítězit před Jardou Kopeckým st., který je zároveň pořadatelem závodu. Třetí příčku obsadil Aleš Bidovský ml. Tento pilot tvořil v závodě asi největší rozruch. Startoval sice ze zadních pozic, ale za dvě kola se s pomocí jezdeckého umění a možná i zavřených očí, dokázal propracovat na bednu. Čtvrtou příčku získal Míra Matějus st. a pátý dojel Jarda Mader.

Open: Čtyři závodníci v této kategorii měli takřka celou dráhu pro sebe. Výhod domácí trati zde zužitkoval Jarda Kopecký, když těsně zvítězil před druhým Kubou Šimurdou. Už větší ztrátu měli třetí Michal Kafoněk a čtvrtý Mira Křížek.

Yokomo GT: Jak někteří správně podotkli, spíš než závod jsme v této kategorii viděli exhibici a občas i ukázku toho, jak se to nemá dělat. Každopádně postupem času se k častým soubojům lexan na lexan přidalo i divácké povzbuzování. Aktéry zde byli Igor Vlahovič, Petr Rovný a Jirka Groch. Ti v tomto pořadí dojeli také do cíle.

Formule: Kategorie pro monoposty s odkrytými koly do Blanska přilákala 12 závodníků z Moravy i Čech. Nejúspěšnějším z nich se stal Radek Rusmich, který sice nevyhrál všechny jízdy, ale dokázal se vyhnout všem technickým problémům, což je v této kategorii velmi důležité. Na druhé příčce dojel Jirka Groch a na třetí Tomáš Frantal. Dvě pozice pod bednou zbyly na Jardu Malého a Jirku Ročňáka.

Předposlední závod seriálu se určitě povedl. Počasí bylo, až na jednu drobnou přeháňku, výborné a totéž se dalo říci i o práci pořadatelů. Ti dokázali, že v dnešní době lze přijít i s něčím jiným než je, jak se říká, zajeté a velká účast závodníků byla zaslouženou odměnou.

 

Kuba Šimurda



Brno Bosonohy 3.8.

Dne 3.8.2013 se konal již 3. Závod Kopecký Cup na dráze v Bosonohách. Tentokrát se jelo v opačném  směru.

Na finálové jízdy byl připraven krásně propracovaný safety car s blikajícím majáčkem. Ten pilotoval Jarda Kopecký ml. Vždy jedno zaváděcí kolo před každým finálovým startem.

I přes tropická vedra, která panovala po celý den (38,5 °C) byla slušná účast cca 30 závodníků. To slibovalo kvalitní závody.  Své jezdce přišli podpořit i rodinní příslušníci. Např. celá rodina Vítámvásových,  Petr Novák zde měl syna Davida, který závodil v kategorii Hobby, Patrik Maňoušek s nejmenším „mechanikem“ svou dcerkou.  Přišla fandit i rodina Kopecká.

Závody byly zahájeny kategorií Formule, kde potvrdil své jezdecké kvality Míra Meloun, který zvítězil již podruhé na domácí trati před Petrem Novákem.

Nejpočetnější byla kategorie Stock  BMW, 15 jezdců. Ve finále B nenechal nikoho na pochybách Toníček Pospíchal, že stále ještě „umí“ a vybojoval  1.místo. Ve finále A startoval z 1. místa Radek Voda, kam se probojoval po vítězstvích ve všech třech kvalifikacích. A vyhrál také všechny finálové jízdy systémem start –cíl. Na dalších pozicích probíhaly souboje mezi Pavlem Magdou, Michalem Vítámvás a Jiřím Pavlovcem.  2.místo vybojoval Pavel Magda, 3. obsadil Michal Vítámvás.

Igor Vlahovič vyhrál s přehledem všechny tři finále v GT, a v Hobby Jarda Kopecký st. Velice dobře zajela i Markéta Vítámvásová. Ukázala, že i ona dokáže porazit zkušené chlapy.

Modified

Jarda Kopecký ml., který startoval z druhé pozice nakonec zvítězil před Filipem Uhrem,  který  si vyjel 1. pozici na startu. Drahoslav Hejtmánek do finále nenastoupil pro poruchu regulátoru. 

Za časomírou se střídali se svým pohotovým komentářem Drahoš Hejtmánek, Pavel Magda a Míra Meloun.  Po celý parný den jsme se mohli občerstvit v místním bufetu, který zajistila rodina Sattlerových.

 

Celým závodům dominovali v kategorii Stock realistické BMV karoserie a dobrá nálada.

Příští závody nashle v Blansku

Radek Voda

 foto Radek Voda , report Masters  , report Jarda Mader  , 

 

 

Kopecký - CUP Brno Bosonohy 23.6 očima Radka Vody

V neděli 23.6. se konal v pořadí již druhý závod Kopecký-Cup, tentokrát na krásně připravené dráze Brno – Bosonohy, kterou v týdnu připravili vybraní členové klubu RC Modell Car Club Brno. Čekal na nás také špičkový bufet jak je tu zvykem. Ten od brzkých ranních hodin připravovala rodina Sattlerova. Výběr jídel byl veliký a tak jsme mohli naše chutě zahánět např. vynikajícím těstovinovým salátem s kuřecím nebo kovbojskými fazolemi. Moc dobrou zeleninovou polévkou, kterou jsem sám vyzkoušel. Kdo je na sladké mohl zvolit muffiny nebo tyčinky s nutelou , z pití kávu snad nemusím ani zmiňovat.

V 9:30 se udělala rozprava, které se ujal Drahoslav Hejtmánek a Jaroslav Kopecký.  Zde bylo řečeno všechno důležité a to pravidla, systém jízd, informace pro nasazovače  a také, že je vložena pro tento závod kategorie Modified, která ale pojede jak kvalifikace tak finále po 5 minutách klasicky. Potom už nic nebránilo tomu, aby odstartovala první desetiminutová kvalifikace pro kategorii Hobby dohromady s GT. Následovali Formule, Modifiedy, Stocky.

Hobby+GT  - zde vládl v kvalifikacích Jaroslav Kopecký st. se svým Nissanem Skyline GT-R, který nakonec i vyhrál. Na trati jsme mohli také vidět několik vozů Yokomo GT a to zelenou ropuchu Jirky Grocha který zvítězil v GT. S tímto modelem závodil i Olda Groch. Tito 3 borci ve finále předváděli nádherné souboje a při délce finále 10 minut bylo rozhodně na co koukat.  Dále přijel do Brna závodit mladý David Novák, který jel velmi pěkně. Dojel také zkušený Filip Rajdus, který skončil na krasném 3. místě. Na dráze také kroužil růžový speciál Milana Cendelína,  který skončil na 2. mistě. Jeli zde i Petr Švanda a Vojtěch Sehnal.

Formule -  1. místo obsadil skvěle jedoucí Tomáš Rajdus před domácími jezdci. Na 2. místě  dojel  Drahoslav Hejtmánek, který také svou formulí dělal safety-car  Stockům.  3. místo obsadil domací Miroslav Meloun. Tato kategorie také startovala letmým startem a jak kvalifikace, tak finále jela na 10 minut. Safety-car dělal Jarda Kopecký st. se svým modrým Nissanem. Na startu se objevili mimo domacích např. i Petr Novák nebo Miloš Pokorný.

Modified - vložená kategorie, kvalifikace a finále na 5 minut. 6 jezdců - Groch Oldřich, Janoušek Jiří, Kafoněk Michal                ,  Kopecký Jaroslav,  Kudrna Lukáš, Rajdus Filip. Ve skvělé formě dorazil Jiří Janoušek a odvezl si jak TQ tak celkové 1. místo. 2. místo Jaroslav Kopecký, který jel s novým podvozkem Yokomo 4. závod.  A vynikající 3. místo pro mladého Filipa Rajduse v této kategorii.

Stock BMW 17,5 - nejvíce obsazená kategorie s 13 jezdci na startu slibovala jak dobré závodění, tak pro diváky i pokoukání, a to i díky realistickým karoseriím. Radek Voda získal TQ a i přes technické problémy během finálových jízd dokázal zvítězit. 2. místo získal Pavel Magda, který musel čistit motor a z 5. místa na startu se dokázal probojovat na bednu. Na 3. místě skončil Jiří Pavlovec, který musel zkontrolovat mezi jízdami tlumiče.  4. Místo zbylo pro Jana Štrofa, který měl ale dobře našlápnuto. V elitním Áčku jel např. i Antonín Pospíchal.

Velká poklona patří pořadateli za připravenost tohoto příjemného závodu. Zúčastnilo se ho 35 aut, každý jako dárek dostal Energy drink. Myslím si, že si všichni pořádně zajezdili a o to jde!!!

Radek Voda

foto Radek Voda , foto Kopecký , výsledky   

Blansko 26.4.2013

 

KOP- CUP

 

Přijeli jsme do chladného a sychravého rána na blanenském okruhu, zahřívaly se čajem a někteří          i něčím tvrdším v občerstvení kde pí Magdová nám věnovala péči jako od maminky a její gastronomické pohlazení ještě více umocnilo dokonalé prožití našeho závodního dne .

 

 Asi všichni byli plni očekávání na nový seriál závodů KOPECKÝ RC zvaný jednoduše  KOP-CUP který sliboval 10 minutové jízdy a hlavně letmý start na který jsme byli zvědavi a natěšeni. Prostě vítaná změna mezi běžnými závody. Brzy po ránu se na trati objevovaly první modely aut - většinou krásně udělané           a propracované BMW doplněné stejně parádními Yokomo GT.

 

 Bylo se opravdu na co dívat jelikož rychlost aut se 17,5 závitovým motorem je opravdu přirozená. Při prezentaci jsme obdržely prakticý dárek – sekundové lepidlo na kola s nalepeným kalendářem všech závodů seriálu KOP-CUP.

                   

 Po úvodní rozpravě kde byl upřesněn systém nového startu následovaly rozjížďky kde se sváděly opravdu velice vyrovnané souboje mezi soupeři, kteří ať v depu velcí kamarádi tak na trati si nedarovali doslova ani centimetr.

 

 O tom všem svědčí i výsledky (viz MY RCM) kde dojezd 10,10,00 a kolega 10,10,01 nebyl velkou výjimkou. Nutno však velice zdůraznit, že i takto těsné souboje se odehrávaly v naprosté slušnosti a ohleduplnosti, kde ke kolizím docházelo opravdu minimálně, a když už se stalo tak následovala omluva a počkání na soupeře – prostě jak má být. Musím přiznat, že takovou pohodovou atmosféru jsem dost dlouho nezažil, a toto dalo závodu velký lesk a pro mě osobně skvělý zážitek bez ohledu na to jak jsem dopadnul celkově. Následoval tolik očekávaný letmý start finálových jízd a myslím taky fajn zážitek, kdy auta vyjely na trať za sebou jako vláček se zákazem předjíždět až do zaznění tónu a v tom okamžiku začal závod  kde start byl celkem plynulý bez vážnějších nehod a „lexanové čalamády“ v první zatáčce jak bývá často zvykem

 

. Parádně jsem si zajezdil s kolegy závodníky díky jejich pohodovému chování, a jim všem patří poděkování, protože sami sobě připravili tímto skvělý závodní den. A toto vše při skvělé organizaci Pavla Magdy který obstarával časomíru a organizaci závodu a důkladné přípravě Jardy Kopeckého který tento seriál dlouho připravoval a domýšlel veškeré detaily. 

 

Následovalo vyhlášení , ale toho jsem se nemohl kvůli pracovním povinostem zůčastnit.

 

Jiří Pavlovec